Wednesday, January 14, 2009

Pucuk Jambu Rawat Cirit Birit

Pucuk Jambu Rawat Cirit Birit.

Bagi mengatasi masalah cirit birit secara tiba-tiba, rendamkan daun pucuk jambu batu ke dalam air panas bersama sedikit garam untuk membersihkan kotoran pada daun tersebut.

Setelah pucuk jambu itu layu, bolehlah di makan. Insya-Allah, perut tidak sakit lagi dan usus dapat berfungsi dengan baik.

Selain dari itu, anda juga boleh mengamalkan meminum teh pekat tanpa gula. Jika cirit-birit anda berterusan, anda dinasihatkan segera berjumpa doktor.


LEGAKAN SAKIT KEPALA

Untuk menghilangkan sakit kepala, ambil tiga atau empat keping asam gelugur atau asam keping dan rendamkan didalam air suam. Biarkan selama semalaman. Minum air tersebut pada keesokkan harinya.

SEMBUHKAN LUKA SELEPAS BERSALIN.

Bagi wanita yang lepas bersalin dan inginkan luka anda cepat sembuh, sil amalkan petuaberikut. Ambil beberapa helai daun jambu batu dan 2 keping asam gelugur atau asam keping. Kemudian rebus sehingga mendidih. Biarkan seketika sehingga air rebusan tadi menjadi suam. Cuci bahagian luka menggunakan air tersebut.

MENGHILANGKAN LEMAK.

Jadikan air asam jawa sebagai minuman harian anda untuk menghilangkan lemak. AMbil sebuku asam jawa dan ramas dengan segelas air. MAsukkan air asam tadi kedalam peti sejuk.
Minum air tersebut selepas makan tengah hari atau makan malam, dan amalkannya setiap hari.

No comments: